Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum Witam:D Strona Główna
»
Samochody
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ważne!
----------------
REGULAMIN!
Ogłoszenia
Konkursy
Nasze Forum:)
Problemy
REKLAMY
----------------
Reklama for
Reklama blogów
Reklama stron www
Reklama katalogów
GRAFIKA
----------------
Zamówienia - avatary
Zamówienia - userby
Zamówienia - loga
Zamówienia- napisy
POZNAJMY SIE:)
----------------
Poznajmy się
Śmieszne historie
GRY
----------------
PC
Gry internetowe
Gry komórkowe
TECHNOLOGIE
----------------
Komputery
Samochody
Motory
Telefony
Sieć
Programy
Zdrowie i uroda
----------------
Ćwiczenia
Pielęgnacja twarzy
Pielęgnacja ciała
Dłonie i paznokcje
Diety
Włosy
Piercing/ tatuaże
Zwierzęta
----------------
Koty
Psy
Owady
Ptaki
Konie
Inne
Szkoła:(
----------------
Ściągi
Języki obce
Przedmioty ścisłe
Przedmioty humanistyczne
Budynek
S.O.S
Nauczyciele
Dla młodzieży
----------------
Tylko na poważnie
Miłość i przyjaźń
Wasze problemy
Marzenia
Pozdrowionka:)
Świat kobiet
Świat mężczyzn
Nasza twórczość
Sport:)
----------------
Hokey
Pływanie
Siatkówka
Kolarstwo
Maraton
Koszykówka
Piłka nożna
Skoki narciarskie
Kluby
Hyde Park
----------------
Muzyka
Zabawy
Hobby
Kulinaria
Fotografie
Ciekawe wiadomości
Taniec ;]
Inne
----------------
Shoutbox
Licznik
Kosz
----------------
kosz
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
napoleon
Wysłany: Sob 21:57, 15 Wrz 2007
Temat postu:
przykro mi ale nie dało sie wyskakiwał błąd
agnusia13
Wysłany: Sob 20:11, 15 Wrz 2007
Temat postu:
No fajne szkoda, ze zdjęcia nie dałeś
napoleon
Wysłany: Sob 20:09, 15 Wrz 2007
Temat postu: Mitsubishi evo
Mitsubishi Lancer Evolution – sportowy samochód osobowy firmy Mitsubishi.
Evo X
Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się na rynku w 1973 roku (w Europie w 1974). Firma ta, zachęcona sukcesami większego brata Lancera - Galanta VR-4 na trasach rajdowych, zdecydowała się na zupełnie nowe auto, z powodu chęci udziału w rajdach WRC (rok 1990).
Pierwszy, historyczny Lancer Evolution (EVO I) w nadwoziu CD9A pojawił się w 1992 roku. Był to samochód zaprojektowany jako baza dla wersji rajdowej i wyprodukowano go jedynie 5000 egzemplarzy. Lancer Evolution otrzymał 2-litrowy turbodoładowany silnik o oznaczeniu 4G63, blizniaczy do monotowanego w modelach Galant i Eclipse. Poddano go jednak pewnym modyfikacjom - wał korbowy, tłoki oraz korbowody, różniły się od wcześniejszych wersji, podniesiony został stopień sprężania do 8,5:1 i zastosowano duży intercooler zamontowany w pasie przednim. Zaowocowało to wynikiem 250 koni mechanicznych przy 6000 obr./min. Zawieszenie przednie oparto na kolumnach MacPherson'a , zaś z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Układ napędowy przeniesiono wprost z Galanta VR-4, pozostawiając układ z wiskotycznym sprzęgłem w środkowym mechanizmie róznicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Co znamienne, w tym samym roku inżynierowie Subaru postanowili również odświeżyć wizerunek swojej marki w rajdach samochodowych i debiut Lancera Evolution zbiegł się w czasie z premierą nowego Subaru Impreza. Tak rozpoczęła się wielka rywalizacja między tymi modelami, trwająca nieprzerwanie do dziś i ciągle nierozstrzygnięta.
Następna wersja Lancer Evolution II (EVO II) pojawiła się pod koniec 1993 roku. Wprowadzono niewielkie zmiany, skupiając się na poprawieniu doskonałych własności Evolution. Zmieniono nieco ustawienia zawieszenia, zastosowano większy rozmiar opon, zwiększając jednocześnie rozstaw kół i osi. Drobne zmiany w silniku, wraz z podniesieniem ciśnienia doładowania, zaowocowały wzrostem mocy do 256 KM
EVO III? Najlepiej sprzedający się egzemplarz w historii EVO! Zwiększone "skrzydło" z tyłu, nowa turbina (TD05H-16G-7), a kompresor zmieniono na lepszy - 68mm 16G6. I znów zmiana stopnia sprężenia - tym razem 9.0:1.
Evo "czwórka" to zwiększona waga o około 40kg (200 lbs), stopień sprężenia zwrócony do 8.8:1 i moc o wiele większa, bo aż 276 konna. Mitsubishi zainteresowało się wtedy już normalnym rynkiem, nie tylko tym rajdowym.
Evo V zostało wydłużone o 75mm - 35mm z tyłu, a 40mm z przodu. Auto otrzymało nowe, aluminiowe felgi o rozmiarze '17. Turbina została zwiększona do 10.5cm2. Cylindry zwiększono o 0.3mm, wciąż jednak trzymając się zasad klasy - silnik nie wyszedł poza 2000cm3. Oficjalnie moc się nie zmieniła, lecz powszechnie wiadomo, że lekko przekroczyła 280 koni. Bez względu na zmiany ciężar auta zwiększył się zaledwie o parę kilogramów.
W EVO VI został zmieniony lekko układ chłodzenia i powiększono intercooler. Mimo, że Mitsubishi nie mówiło o zmianie mocy, to jednak w silniku, jako pierwszym na świecie, zastosowano tytanowo - aluminiowe koło turbiny.
Rok 2001 - od pierwszego EVO mija lat jedenaście - zostaje wprowadzony EVO VII. Model ten bazował na nowej płycie podłogowej - Lancer Cedia, większej o jeden rozmiar od poprzedniej. Dodano układy sterownicze ACD i AYC, sterowane jednym chipem. Razem zapewniały mniejszą podsterowność auta. Znów zwiększono intercooler - tym razem o 20mm. Waga zwiększyła się o paręnaście kilo.
Przedostanie Evolution, numer VIII zostało wprowadzone w roku 2004. Moc Wciąż bez zmian - około 280 koni. Większych zmian nie było, jedynie kosmetyczne, które sprawiły, że ta generacja Lancera EVO jest uważana za najładniejszą.
W roku 2006 na rynku pojawiła się także kolejna wersja Mitsubishi Lancer Evolution oznaczona symbolem IX. w której to dodano zmienne fazy rozrządu - system MiVEC. W nowym modelu zastosowano mocniejszy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, 6-biegową skrzynię biegów, opcjonalne zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS(w podstawowej wersji aluminiowe obręcze Enkei), obniżono masę pojazdu i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Wprowadzono także zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza, które jest obszerniejsze i bardziej komfortowe także dzięki bogatszemu wyposażeniu. Poprawiono osiągi auta - Lancer Evolution IX z 280-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Na rynek zostały wprowadzone wersje PO1, P03(wersja P03 ma zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS. Istnieje podrasowana wersja Lancer Evolution IX MR, której autorami są firmy HKS oraz Ralliart.
Moc silnika Lancera Evolution IX waha się od 280 KM aż do 395 KM. Wszystkie wersje są dostępne z pełną gwarancją producenta.
W 2008 roku pojawi się nowa wersja oznaczona rzymską dziesiątką, zwana również nie jako Lancer "Evolution" lecz "Revolution" ponieważ zrywa z linią stylistyczną wszystkich poprzedników.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin